Treninger

Detaljerte treningsplaner vil bli lagt opp på Spond for junior/elite eller facebookside for rekrutt og ungdom.

Under følger de generelle planene for de respektive gruppene:

RÅTASSGRUPPA (REKRUTTER 8-12 år):

Målgruppe for rekruttgruppa er barn og unge fra 8 år og eldre. Modne 1.klassinger på skolen kan også delta. Treningsopplegget er tilrettelagt for å både engasjere de helt uten erfaring med kart og kompass, samt gi litt utfordringer til de som har bygget noe erfaring.

Treningene pågår i april-juni og august-oktober. I tillegg legger vi opp til deltakelse på enkle o-løp med bistand fra trenerne.

Treningsdag er mandager kl 18:00-19:15

Fokus vil være lek og moro samtidig som vi lærer om å finne fram med kart og kompass.

Se egen informasjonsside for denne gruppa med mer detaljer: http://orientering.bekkelagets.no/p/7187/treningstilbud

UNGDOM 13-16 ÅR:

Vår/høsttreninger (fra ca april til oktober med pause for sommerferie):

Fast treningsdag på mandager, tidvis også på onsdager.

De ivrigste ungdommene kan også delta på junior/senior treninger.

Se egen informasjonsside for denne gruppa med mer detaljer: http://orientering.bekkelagets.no/p/52493/ungdom-13-16-ar

JUNIOR/SENIOR:

Vinter:
Tirsdager – Intervaller Bislett
Torsdager – Skogsintervaller fra Ekeberg eller o-teknisk trening.

Ca. en dagsamling hver 4 uke og langturer til Vangen i helgene.

Ukas løype: en o-teknisk økt blir publisert hver uke, som kan tas på egenhånd (med poster eller refleks)

Barmark:
Tirsdager – O-teknikk
Torsdager – Intervaller. Under perioden Oslo City Cup så vil o-teknisk trening foregå på torsdager.

I tillegg blir det noen dags- og ukessamlinger. Se oversikt over samlinger.

Individuelle opplegg/treninger lages av trener på forespørsel. Ta kontakt med Eskil.

SUMMER GAMES (juli-august):

Det tilbys kule treninger gjennom sommeren – Summer Games. Dette er morsomme lavterskeløkter med en sosial ramme tilpasset ulike nivå. Treningstid og datoer for disse treningene vil bli annonsert på facebookgruppa og på mail.

FELLES KLUBBTRENINGER
I tillegg til torsdagstreningene fra Ekeberg blir det sommeravslutning for alle i klubben fra Skullerud tirsdag 19. juni - trening med påfølgende grilling. Vi vil også ha noen klubbdager - disse er beskrevet ytterligere under “Klubbdager”.

NB! Avvik kan forekomme

Se facebook-gruppen og her på hjemmeside for de siste oppdateringene rundt våre treninger