Dugnadsinnsats i o-gruppa

O-gruppa er helt avhengig av frivillig innsats for å sikre inntekter og for å opprettholde aktivitetstilbudet. Klubbens viktigste inntektskilde er Norway Cup - se informasjon nederst på siden.

I tillegg arrangerer vi diverse arrangement gjennom året. Til disse har vi satt opp en dugnadsliste som presentert under. Marker i din kalender de datoer du er satt opp allerede i dag så de ikke går i glemmeboka.

Dugnadsliste 2018

HovedansvarligDatoArrangementHjelpere

Eskil

12.-14.01

Skisamling

Nikoline, Vegard

Arne Torgersen

Løypelegger: Sindre Sandveen

Oslo City Cup

Pål Christian, Ove Kristian Jødal, Torunn Nordbø, Mathias Nipen, Thomas Nipen, Lars H. Aasheim, Eirik Watterdal, Vetle Christiansen, Yngvar Christiansen, Rune Olsen, Martin Schälli, Felix Breitschädel, Wolfgang Kampel, Matthias Glørsen, Simen Smestad, Ralph Street, Odd Klettli, Martin Adelsten Røsholm, Andreas Vaage, Lars Øderud Vatne, Martin Grotle Soukup

Ta hånd om rekrutt: Aasne, Halvor, Olav Eide,

Lene Godager Kaas

Løypelegger:

Eskil Gullord

KM Natt
(Ble flyttet til høsten pga for mye snø i våres)

Pål Christian, Ingeborg Øderud, Mariann Ulvestad, Lone Brochmann, Line Hagman, Anne Marie Bleken, Mai Watson, Louise Oram, Toril Salomonsen, Karen Johanne Strømstad, Maria Torgersen, Svend Sondre Frøshaug, Kristian Ruud, Anne-Kari Bakland, Johan Brunberg .

Kiosk:  Louise Oram (bake kake), Toril Salomonsen (bake kake)

Rekrutt

Sommeravslutning

Arne Torgersen, Ove Kristian Jødal

Lene Godager Kaas

Hele sesongen

Stolpejakten team

Carl Godager Kaas, Eldar Børsum, Arne Torgersen, Louise Oram

Carl Godager Kaas

TBD

Utdeling av stolpejakten brosjyrer

Eldar Børsum

TBD

Utsetting av stolper til stolpejakten

Odd Klettli, Dag Espolin Johnson, Henrik Vaage.

Hvis det er flere som har lyst til å hjelpe til må dere gjerne melde dere til Eldar.

Line Hagman

28.07-04.08

Norway Cup

Olav Ekrheim og Håvard Myhre

Løyper:
Rekrutt (Olav Eide)

Follokarusellen

Eirik Rustad, Louise Oram, Thomas Schive, rekrutt.

Bake kake: Marthe Gløersen, mamma/pappa Oskar Johansen, mamma/pappa Markus Hirsch

Kiosk: Marthe Gløersen, mamma/pappa Markus Hirsch

Løpsleder/Startliste/ løypelegger:
Truls Kvaase

Klubbmesterskapet

Postutsetter/hjelper: Nikoline Ekeberg Schjerve,

Matansvarlig: Kine Gulliksen

Hovedansvarlig: Har ansvaret for at opplegg blir gjennomført. Kan selv hyre inn flere hjelpere ved behov. Ansvar for å ta kontakt med hjelpere.

Hjelpere: Har i hovedsak ansvar for å møte opp på dugnadsdagen med mindre annen beskjed blir gitt fra hovedansvarlig.

NB! Dersom man ikke kan datoen(e) man er satt opp må man bytte internt med andre i o-gruppa. Man kan også bli bedt om å gjøre andre ting dersom dette skulle bli nødvendig.

Info Norway Cup-dugnad

Dato: 28.07 – 04.08.2018

Norway Cup er klubbens og o-gruppas viktigste inntektskilde. For hvert skift som jobbes får o-gruppa en dugnadsinntekt. På toppen av dette får vi nyte godt av hovedklubbens støtteordninger for kartproduksjon, garderobestøtte, utdanning, trenerlønn, toppidrettsstøtte til eliteutøvere, administrasjonstjenester, klubbkontorer etc. Disse godene er verdt mange hundretusen kroner som vi ikke hadde hatt uten Norway cup. For å opprettholde good-will til fortsatt å motta disse godene, er det viktig at o-gruppa gjør en innsats som legges merke til på NC. Økonomisk sett er det tydelig at bedre dugnad finnes ikke.

I O-gruppa har vi blitt enige om å etterstrebe at hvert enkelt medlem jobber 5 skift på Norway Cup. Om man ikke klarer 5 skift er det uansett viktig at man bidrar så mye man kan. Ett skift er bedre enn ingen.

Det finnes mange ulike arbeidsoppgaver, så her kan man finne noe som passer for alle og enhver. Man kan stå på parkering, i kiosk, matserveringen, speaker, innsjekk, vakt, sykkelbud osv. Det finnes også oppgaver for de yngre barna. Hvordan skiftene oppfylles varierer, men generelt sett er en dag delt i to skift. Det er derimot litt spesielt for parkering hvor det første skiftet teller dobbelt (fordi det er et langt skift).

Det er også mulig å tjene noen tusenlapper selv, samt få årets «AK-kleskolleksjon» ved å melde seg til tjeneste i AK (arrangementskomiteen) i Norway Cup. Da får du en av de ledende jobbene i turneringen, og jobber morgen til kveld hele Norway cup-uken. Dette vil også gi ekstra gode dugnadsinntekter til o-gruppa.

Det forventes at O-gruppas medlemmer setter av noen dager denne uka til dugnadsjobbing. Dette er en veldig hyggelig dugnad, og avtaler man internt hvilke dager og skift man ønsker blir det også sosialt. Mat får man også:). Alle som jobber et visst antall skift i Norway cup vil også motta mannskapsgave fra hovedklubben. Barna vil i tillegg få gavekort.

Påmelding til dugnaden gjøres på nett når påmeldingsportalen er åpnet. Mer informasjon om Norway Cup og påmelding kommer senere.

Norway Cup-kontakt:

Line Hagman, mob: 48 16 46 77/ line.hagman@gmail.com